„Future Shorts“ pavasario apžvalga – kaip skirtingi filmai susilieja į vieną istoriją

Sekmadienį Menų fabrike LOFTAS jau antrąjį kartą kino mylėtojai rinkosi į didžiausią pop up kino festivalį „Future Shorts“, kuris pristato aktualiausius trumpametražius filmus iš viso pasaulio.

„Future Shorts“ – interaktyvus festivalis, nuo 2011-ųjų vykęs daugiau nei devyniasdešimtyje valstybių. Kas tris mėnesius festivalio kūrėjai paruošia trumpametražių filmų programą, kurią sudaro įvairių pasaulio šalių režisierių darbai. Vilniuje jau antrą kartą pristatyta „Future Shorts Lithuania“ programa, tik šįkart – pavasario sezono.

Programą pradėjo drama „Mi Nina Mi Vida“ (rež. Yanas Girouxas, Kanada, 2013). Filme vaizduojamas apatijos persmelktas vyras, su milžinišku pliušiniu žaislu beprasmiškai vaikštantis atrakcionų parke. Vyras tarsi nutolęs nuo jį supančios aplinkos – tobulas tik egzistuojančio žmogaus prototipas. Tačiau paaiškėjus, jog tą dieną – herojaus dukros gimtadienis, kurią jis pasveikina tik telefonu, minėtajai apatijai atrandama priežastis, o pliušinis žaislas įgauna liūdną simboliką.

„Mynarski Death Plummet“ (rež. Matthew Rankinas, Kanada, 2014) – nebylųjį kiną imituojantis, psichodeliniais efektais persmelktas filmas vaizduoja Antrojo pasaulinio karo lakūno paskutines gyvenimo akimirkas. Intensyvūs garsai ir vaizdai, ryškūs efektai šiame filme yra pirmaplaniai, o siužetas, galima sakyti, netenka reikšmės.

„Exchange And Mart“ (rež. Cara Connolly ir Martinas Clarkas, Didžioji Britanija, 2013) – paslaptinga įtampa persmelkta istorija vyksta Škotijoje, atokioje internatinėje mokykloje. Ekscentriškas dėstytojas grubiais metodais moko mergaites gynybos nuo užpuolikų; mokinė Reg simpatizuoja jaunam medkirčiui, su draugėmis diskutuoja apie seksualinius santykius. Tačiau ramią ir gan vienišą Reg būtį sudrumsčia dėstytojo užpuolimas. Uždara filmo erdvė ir lėtas veiksmas perteiktas subtilia, šiek tiek hipnotizuojančia režisūra.

„Two Films About Loneliness“ (rež. Christopheris Ealesas, Didžioji Britanija, 2014) – animacinė padalinto ekrano komedija apie Jonathaną Smallmaną ir Phillipą Buttoną, tiksliau, jų, vienišų asmenybių, susidūrimą. Siurrealistinis, su aliuzijomis į pop artą, šmaikštus, tačiau ganėtinai absurdiškas filmas.

2fal_image03_1394642287308_0077f43c00

„Pride“ (rež. Pavelas G. Vesnakovas, Bulgarija, Vokietija, 2013) – sukrečianti drama apie vieną aktualiausių dabarties socialinių problemų. Brandaus amžiaus vyras, slapta sužinojęs apie anūko homoseksualumą, griebiasi drastiškų „perauklėjimo“ metodų: lieja įniršį sakydamas, jog „sovietmečiu to nebuvo“, verčia anūką vartoti alkoholį – mat taip elgiasi vyrai, liepia slėpti savo orientaciją nuo tėvų ir apskritai – nuo savęs. „Pride“ išryškėja skaudi realybė, kad visuomenėje (ypatingai posovietinėse valstybėse) vis dar tvyro patriarchalinis požiūris į šeimą, kuris ne tik traumuoja netradicinės orientacijos žmones, bet verčia juos tai slėpti ar netgi gėdytis.

„Brodinski ft. SD ‘Can’t Help Myself’“ (rež. Megaforce, Didžioji Britanija 2014) – ne filmas, kaip galima būtų tikėtis, bet muzikinis klipas. Greitais besikeičiantys epizodai, vaizduojantys vyro gyvenimą nuo senyvo amžiaus atgal į vaikystę. Puiki režisūra, specialieji efektai. Visgi, muzikinis klipas programoje atrodė kaip reklaminis intarpas prieš paskutinį filmą.

„The Missing Scarf“ (rež. Eoinas Duffy, Airija, 2013) – juodoji animacinė komedija. Prašydama kitų gyvūnų pagalbos voverė pradeda šaliko paieškas, tačiau netikėtai susiduria su savo pagalbininkų problemomis. Gyvūnų problemos – tai aliuzija į didžiąsias visuomenes baimes: nežinomybę, nesėkmę, atstūmimą, mirtį. Šia šmaikščia parodija uždaryta „Future Shorts“ pavasario programa.

Pavasarinė „Future Shorts Lithuania“ programa žiūrovams leido pajusti originalų ir įvairų kiną. Filmai tarpusavyje tarsi nesusiję, tačiau puikus programos išdėstymas, po dinamikos slenkantys pasyvesni vaizdai ir atvirkščiai, šiuos filmus sujungė tarsi į vieną neįprastą istoriją, subtiliai atspindinčią šiuolaikinį pasaulį ir jo problemas. Joje galima rasti visko: liūdesio ir džiaugsmo, tylos bei šaukimo. „Future Shorts Lithuania“ suteikė puikią galimybę išvysti nekasdienišką trumpametražių filmų seansą. Tikėkimės, ne paskutinį kartą.

Domantė Juknonytė

Filmai turi neįtikėtiną galią - keičia mąstymą, diegia vertybes, sukelia emocijas. Šis suvokimas ir meilė kinui mane aplankė seniai, todėl Kinomaistas man - puiki vieta tuo dalintis.
Domantė Juknonytė

Komentuokite

Your email address will not be published. Required fields are marked *